Wat zijn Facebook Messenger-bots?


Een chatbot is een stuk geautomatiseerde berichtensoftware die AI gebruikt om met mensen te praten. Bots zijn geprogrammeerd om vragen te begrijpen, antwoorden te geven en taken uit te voeren. Vanuit het oogpunt van de klant zijn ze een vriendelijke en toegankelijke tijdbesparing. In plaats van een app te openen (laat staan ​​te downloaden), te bellen (ew), een zoekopdracht uit te voeren of een webpagina te laden, kan uw klant gewoon een bericht typen, zoals hij zou doen aan een vriend. Chatbots bestaan ​​al tientallen jaren in een of andere vorm, en momenteel bestaan ​​ze op webpagina’s, in apps, op sociale media – noem maar op. Een Facebook bot is een chatbot die in Facebook Messenger leeft, wat betekent dat hij in gesprek is met enkele van de 1,3 miljard mensen die Facebook Messenger elke maand gebruiken. Als je op Facebook zit, heb je waarschijnlijk al een Facebook Messenger-strategie. Een Facebook Messenger-bot is hoe je die strategie opschaalt.

Waarom Facebook Messenger-bots gebruiken voor bedrijven?


Het gebruik van een Facebook Messenger-bot heeft twee grote voordelen. Ten eerste is er een lage toetredingsdrempel voor zowel u als uw doelgroep. Facebook Messenger is de derde meest gebruikte app ter wereld en wordt gebruikt door 68 procent van de app-gebruikers. En het is niet alleen voor groepschats met vrienden en familie. Uit een recent onderzoek van Nielsen bleek dat mensen denken dat berichten de op één na beste manier is om met een bedrijf te praten. Mensen wisselen maandelijks 2 miljard berichten uit met bedrijven via Facebook Messenger. Vergelijk dit met de rest van de markt voor mobiele apps, waar 71 procent van de gebruikers een app binnen 90 dagen verwijdert.

Blijven leren


Als je het eenmaal hebt gebouwd, integreer je je bot in je marketingagenda en je algehele Facebook-strategie. Je Facebook Messenger-bot vervangt nog geen e-mail, klantenservicemedewerkers of apps, maar biedt functies van alle drie, wat betekent dat hij moet worden behandeld als het unieke beest dat het is. Houd tijdens het testen van sterke punten en het meten van prestaties in de gaten hoe chatbots zich op de markt blijven ontwikkelen. Dit is tenslotte AI waar we het over hebben.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*