Adverteren via YouTube

Adverteren op YouTube lijkt erg op het adverteren in Google omdat ze beide gebruik maken van Google Ads. Natuurlijk zijn er ook verschillen zo heb je om te beginnen, heel logisch, een Youtube kanaal nodig. De video’s die je wilt gebruiken voor jouw bedrijf moet je namelijk daarop kunnen uploaden om deze vervolgense te kunnen gebruiken in een campagne.

Hoe werkt het?


Wanneer je een video hebt gemaakt voor je bedrijf upload je deze op jouw Youtube kanaal. Als dat is voltooid gaan we aan de slag met Google Ads. In Google Ads maak je een campagne aan. Wanneer je deze campagne aanmaakt zul een aantal instellingen moeten selecteren. Let bij het selecteren op de dingen die jij belangrijk vindt voor je bedrijf en wat je wilt bereiken met de campagne; zoals de doelgroep, het budget en hoe lang de campagne online blijft. Als dit alles is doorgegeven is de advertentie klaar om te publiceren.

Voordelen van adverteren op Youtube

Op YouTube adverteren heeft een groot voordeel als het gaat om ‘targeting’. Targeting is simpelweg het bereiken van de doelgroep. Via Youtube kun je keuzes maken of je wilt targeten via demografische en geografische gegevens, oftewel gebaseerd op waar de doelgroep zich bevindt. Waar het hier vaak bij andere manieren van adverteren ophoudt, kun je via youtube ook targeten middels interesses, zoekwoorden en onderwerpen. Daardoor kun je je doelgroep heel specifiek bereiken en zal je advertentie veel relevanter zijn.

Ook is adverteren op youtube toegankelijk voor iedereen. Grote en kleine bedrijven kunnen ongeacht hun bereik of budget kunnen allemaal terecht bij het adverteren op youtube. Je hoeft namelijk alleen te betalen voor de kijkers die daadwerkelijk jouw video campagne volledig hebben bekeken. Daardoor hangt je budget af van je bereik en zul je dus nooit hetzelfde hoeven betalen als een grote multinational wanneer je een klein beginnend bedrijf bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *